dinsdag 30 december 2008

# 14

Terwijl buiten al veel vuurwerkknallen gieren, houd ik me bezig met ding 14. Ik wist niet dat er zoveel manieren van IM Instant Messaging waren (zou er een goed Nederlands woord voor te bedenken zijn?). Het enige wat ik heel af en toe doe is chatten op msn, maar alleen als ik toevallig aan het e-mailen ben en een van mijn kinderen dan ook on line is. Dat is op zich best leuk maar het wordt al gauw blahbla gebabbel. Maar jongeren doen het veel en met meerderen tegelijk. Ik heb geen zin om 23dingen@live toe te voegen aan mijn privé mail adres, dus dat gaat over. De bibliotheek chatversie van al@din vind ik wel een goed initiatief en het voorziet duidelijk in een behoefte. Het beantwoorden van al die vragen is een dagtaak, maar dat schijnt verdeeld te zijn onder aangesloten bibliotheken. Veel weet ik er niet van, zo zie je maar weer: zo lang werkzaam in de bibliotheekwereld en nog steeds liggen er onontgonnen paden voor mij. Ik sluit # 14 af met een favoriet lied van mij uit een oeroude film.

1 opmerking:

Jouke zei

Je gaat snel! En goed!
Goede jaarwisseling en goed begin gewenst.