zaterdag 27 december 2008

# 12

Nog even ter afsluiting en op aandringen van ... : ding 12.
"I have created a page on" PBWiki onder de naam
Jade. Er staat niet veel want het ontbrak mij aan inspiratie, het favoriete nummer is afkomstig van mijn jongste nazaat. Verder heb ik een reactie toegevoegd bij favoriete tv series (anoniem). Leuker en uitnodigender is Wetpaint. Daar heb ik bij Enschede een Tread toegevoegd "Bibliotheken op Hyves?" En als "bewijs" mijn blogspot als nummer 480 toegevoegd. Is dit de bedoeling van de opdracht? Ik kan me nu enigszins voorstellen dat het zo ook werkt bij de grote Wiki (pedia). Daar zal ik niet zo snel iets op gaan zetten, want wie ben ik ... Iedere "leek" kan er maar van alles opzetten? Nu begrijp ik dat die twee leden van "Oranje" een wijziging aanbrachten. Het is vrij simpel, maar je moet wel veel tijd hebben ... En wat er allemaal te lezen valt op de PB wiki en op Wetpaint kan mij niet zo erg boeien. Of komt dat omdat het allemaal door 23dingen kandidaten geschreven is? Een andere Wiki die ik zelf wel raadpleeg is de Choralwiki Hier vind je informatie over componisten, liedteksten in originele en andere talen, sheets en midifiles. De moeite waard. De waarde van wiki's voor bibliotheken zie ik niet direct. Ook hier geldt voor mij: schoenmaker houd je bij je leest. Een bieb schrijft ook niet zelf de boeken al dachten sommige (jonge) bibliotheekklanten dat wel eens. Ik zie hier meer een mogelijkheid voor een landelijke organisatie zoals de VOB maar om nu als afzonderlijke bibliotheek zoals Deventer heeft gedaan een eigen wiki te maken? Dan voel ik meer voor een professionele Bibliotheekwebsite met allerlei toepassingen.

1 opmerking:

Jouke zei

Nou, je hebt je er heel goed in verdiept. Ik denk ook: schoenmaker enz.