zaterdag 27 december 2008

# 11

Wiki's ontdekken. Ik heb de diverse links bekeken, waarbij mij vooral opvalt is dat alles wat met wiki te maken heeft een zelfde layout heeft. Verder zijn er zo veel lappen tekst...
Book Lovers Wiki : ziet er niet echt uitnodigend uit, het voert naar de Princetown Public Library en Catalog van deze Library. Dan kom je op de titel en zie je of het exemplaar aanwezig is etc. Lipsuccess.org: lappen tekst die niet om door te komen zijn en het is me nog niet duidelijk wat er nu eigenlijk staat, maar dat zal aan mij liggen en aan het uur van de dag. Verder heb ik gekeken op de wiki van de OB Deventer. Dat idee lijkt leuk en vind ik beter bij een openbare bibliotheek passen dan een hyves toepassing. Wat vind je er zoal? Diverse dossiers, oa 34 literaire. De meerwaarde ten opzichte van bijvoorbeeld de Literom en aanverwante databanken zijn misschien de filmpjes. Of zijn die inmiddels ook via de Literom te vinden? Ik kwam een filmpje tegen voor de Boekenweek 2009 De huismus song

5 opmerkingen:

Jouke zei

Is duidelijk.
Of een wiki beter is voor een bibliotheek dan een hyve weet ik niet.
Een wiki kost natuurlijk veel meer tijd en met een hyve bereik je misschien toch andere mensen??
Ik weet het ook niet hoor, maar in mijn beperkte hyve-ervaring merk ik nu dat je op een hyve meer mogelijkheden hebt tot communiceren met je vrienden/leden dan op een gewone website.
Inmiddels hebben we 55 leden en dat is voor een bibliotheek helemaal niet gek in zo'n korte tijd.
Als jij lid wordt hebben we er 56 :-).
goed weekend!

Jeanne zei

Dat zou kunnen: je bereikt er een heel ander publiek mee en dan is het de moeite waard. Ik moet nog een drempel over voor ik me als nr 56 ga aanmelden.... op mij zit je toch niet te wachten?

Jouke zei

Ik zou niet waarom ik niet op jou zit te wachten. Iedereen is welkom hoor.
56 kan trouwens niet meer, want die is er inmiddels :-)

blondie zei

Ik moet me nog gaan verdiepen in de wiki's, maar dat we al zoveel leden hebben op de hyve van de bibliotheek is natuurlijk geweldig! Ik vind dat de hyve ook goed beheert wordt en er erg leuk uitziet. Compliment Jouke!

Jouke zei

Dank voor de complimenten Blondie!
En Jeanne: als je snel bent kun je nummer 58 worden (57 is ook al weg zie ik net):-)