vrijdag 31 oktober 2008

Tip 2


Voor vak (ge) (idi) (n) oten

Vandaag heb ik gehoord dat je als 23 dingen blogger niet te perfectionistisch bezig hoeft te zijn. Nu ben ik iemand die als ik iets doe, dit het liefst zo goed mogelijk doe, maar dit gehoord hebbende voel ik me wat vrijer. Op de site "Werkenbijdebibliotheek" kwam ik een bericht tegen over "Shanachies". Dit zijn Schots-Ierse verhalenvertellers. Ze maakten een coast to coast trip langs Amerikaanse bibliotheken. Hiervan is een boek met bijbehorende dvd verschenen.

Op dezelfde site werd verwezen naar het filmpje dat gemaakt is ter gelegenheid van 100 jaar bibliotheekwerk: http://www.werkenbijdebibliotheek.nl/artikel.php?id=323
In de bibliotheek van 100 jaar geleden die vertoond wordt zou ik wel eens rond willen dwalen, net zoals Het Kerkhof der Vergeten Boeken ( een boekwinkel) in het boek: " De schaduw van de wind " van Carlos Ruiz Zafón me erg intrigeerde. Je dwaalt daar in rond en Het boek dat voor jou bestemd is, kom je vanzelf tegen. Het is niet gelukt het filmpje rechtstreeks over te brengen, daarom maar zo.

3 opmerkingen:

blondie zei

Dag Jeanne,

Ik heb het filmpje bekeken van 100 jaar bibliotheek, was leuk! Weet jij van welke bibliotheek deze opnamen zijn gemaakt? Ik vond vooral de presentatie van de boeken mooi.

Groetjes, Blondie

Jeanne zei

Hoi Blondie,
Het zou Almere ( buiten ) kunnen zijn of Haarlem. Daar heb ik wel eens iets van gezien. Het had eigenlijk vermeld moeten worden.
Adieu,
Jeanne

please to meet you zei

He Jeanne,
Wat ben je al ver eigenlijk. Ziet er puntgaaf uit. Leuk filmpje van de oude bieb en de muziek is oorstrelend.

Zie je,
Please to meet you