dinsdag 13 januari 2009

# 16


Youtube ontdekken is ding 16. Hier kan ik gauw mee klaar zijn, in mijn blog staan al veel filmpjes die afkomstig zijn van youtube. Ik heb een paar van de alternatieven bekeken: blib.tv met een nogal slap griezelfilmpje over een Harry Potter achtig wezen in een grote zwarte cape die een librarian bang maakt. Nooit geweten dat er zoiets bestaat als een "Librarian of the year" award ( in de OBE zou ik vast de 1e prijs krijgen ...) en The Hollywood librarian world premiere (voor een bibliotheekpromotiefilm) en er was een filmpje waarin de "I love my Librarian" award winners een dankwoordje spraken. Wat is er hier in Nederland dan nog veel te ontwikkelen. Vimeo en Clipshack zal ik niet meer bezoeken na vandaag. Youtube blijft favoriet nr 1. Ik had een paar leuke filmpjes met de fotocamera gemaakt van Dansend blad het boekpromotieprogramma van twee enthousiaste bibliothecaressen op de OEW. Helaas kan ik dat niet op youtube zetten want ik heb geen toestemming. De nieuwsgierigen kunnen het wel bekijken op de OEW als de collega's dat goed vinden. Dan maar een filmpje dat al op youtube staat en dat ook in de OBE is opgenomen. Ik kon 1 bekende ontdekken.
**** Hier had het filmpje moeten komen, maar toen ik bezig was het te plaatsen ging het mis. Bewerking mislukt, en ik kon niet meer in mijn blog. Ik heb mijn pogingen even onderbroken omdat ik weg moest, maar het is natuurlijk niet zo dat daarna het probleem vanzelf opgelost was. Wat te doen? Hulpmail via gmail gestuurd, maar ik bedacht al zelf de oplossing. Inloggen via blogger.com en dan naar mijn blog en bericht bewerken. Dat is gelukt en het filmpje moeten jullie maar zelf opzoeken op youtube. Is ook niet zo spectaculair: Opening Loes in Enschede . Wie is toch deze Loes?

Geen opmerkingen: