dinsdag 3 februari 2009

Vervolg # 19

Kenniswerkers. Vandaag heb ik nog wat rondgekeken op enkele van de sociale netwerken die worden genoemd. Op netwerken als Hyves zal ik me niet aanmelden, ik heb er geen behoefte aan om via deze kanalen contacten aan te gaan. Ik heb via 23dingen@gmail ingelogd op Facebook, LinkedIn en Bibliotheek 2.0. Op Facebook kwam ik 2 bekenden tegen en verder andere "23dingen" adepten. Veel spannends vond ik er niet. Bibliotheek 2.0 ziet er het meest aantrekkelijk uit en dat lijkt me nog het leukste netwerk om me bij aan te melden. Het heet Kennisnetwerk voor en door kenniswerkers: die term kende ik nog niet, klinkt beter dan bibliothecaris alleen sluit het de "recreatielezers" uit. Als vakgenoten onder elkaar kun je erop los "babbelen". Ellenlange teksten en enkele regels tekst wisselen elkaar af. Hier ook de goudklompjes die ik al eerder tegen kwam. Het is wel leuk om met collega's ideeën over de bibliotheek uit te wisselen maar wordt er iets mee gedaan? Nemen degenen die de touwtjes in handen hebben ook deel aan de discussies? Misschien lezen ze graag de mening van het gewone bibliotheekvolk. Ik kwam wel meer informatie tegen dan er bijvoorbeeld te vinden is in een vakblad als : "De Bibliotheek". Ik zal Bibliotheek 2.0 wel blijven volgen en misschien word ik lid van een groep. Welke? Om over na te denken.

Geen opmerkingen: