vrijdag 4 september 2009

Afsluiting 23dingen

Op deze herfstachtige vrijdagmorgen vond de, verplicht bij te wonen, afsluiting plaats van de cursus 23dingen. Dit kon ik niet aan mij voorbij laten gaan.
Ik heb vandaag weer even gevoeld hoe het was om bezig te zijn met bloggen voor 23dingen. Dus hoewel ik er al een streep/punt onder/achter had gezet, wil ik nog één keer proberen of ik niet alles ben vergeten. Want dat bleek ook vanmorgen weer na de vraag van Jan-de-twee-punt-nul-man uit het verre Haarlem "wie blogt er nog?": zag ik geen enkele vinger omhoog gaan, die van mij bleef ook beneden.
Eerst iets belangrijks: het schaamrood (of iets anders) kwam op de wangen van de leerlingbloggers, nu dus gecertificeerde bloggers, aan het eind van de happening toen één van de coaches in het zonnetje (figuurlijk) en (letterlijk) onder de cadeautjes werd bedolven. Dus bij deze van mij een virtueel cadeautje voor de coaches die mij support gaven.


Het praatje van Jan enz. vond ik goed in elkaar zitten en hij hield mijn aandacht vast, wat al een heel ding is in deze (geestelijke) energievretende tijden. En het leidde tot een inspirerend idee bij mij en mijn tafelgenoten. Maar daarover misschien later.
Jan uit Haarlem kwam er onlangs achter dat je (jonge) kinderen niet zo maar los kunt laten op het net. De overheid weet dat al lang: het Ministerie van Justitie heeft een steengoede campagne op hyves gezet.
Via dit soort filmpjes werden Hyvers gewaarschuwd, de 2 maffioso halen een foto tevoorschijn met "jouw" gezicht erop, en op het bord komen foto's van jouw vrienden (die je dus op hyves hebt laten zien) te hangen.
De hyvescampagne is al afgesloten omdat anders het effect teniet wordt gedaan, maar het is wel aangeslagen.

Geen opmerkingen: